نوشته شده توسط : vavmusic
ویولن آلتو یا ویولا چیستویولن آلتو یا همان ویولا یکی از سازهای زهی و آرشه ای از خانواده ویولن میباشد. در این مقاله شما را با سایر تفاوت های ویولن و ویولا آشنا خواهیم کرد. از نظر ساختمانی و طرز گرفتن عینا شبیه به ویولن و فقط حدود چند سانتی متر از ان بزرگتر است . روي سطح رويي نزديك اين فرورفتگي در وسط، شكافي به شكل «f » بريده شده است آموزشگاه موسیقی ویولنتفاوت دیگر این ساز با ویولن در کوک و وسعت آن است. چهار سیم ویولا مانند ویولن با فاصلهٔ پنجم درست با هم کوک میشوند. کوک سیمهای این ساز به ترتیب از زیر به بم عبارت است از: نقش تکنواز در این ساز کمی کمتر از این نقش در ویولن است :: بازدید از این مطلب : 162 نوشته شده توسط : vavmusic
وعده صبحانه می تواند آغازگر یک برنامه غذایی سالم یا ناسالم در کل روز باشد و این موضوع به نوع صبحانه ای که مصرف می کنید، بستگی دارد. افزایش سوخت و ساز بدن با مصرف صبحانهحفظ سوخت و ساز، یک بخش مهم در رژیم های طولانی مدت کاهش وزن است. اگر تا زمان ناهار، هیچ غذایی دریافت نکنید، نزدیک ۱۸ ساعت گرسنه می مانید. افزایش سطح انرژی با مصرف صبحانهتحقیقات خستگی و تحریک پذیری کمتر، عملکرد بهتر در آزمون ها، این موارد در بزرگسالان هم صادق است. نوع صبحانه مصرفی برای کاهش وزننوع صبحانه ای که مصرف می کنید، برای کاهش وزن بسیار مهم است. پروتئین بدون چربی، بخصوص تخم مرغ، بهترین انتخاب برای وعدۀ صبحانه است. وقتی تصمیم دارید وزن کم کنید، یک صبحانه سالم، کم چرب و با نمایۀ گلایسمی پائین، بهترین انتخاب ممکن است. وعدۀ صبحانه به شما کمک می کند تا وزن خود را کم کنید و خیلی بهتر از حذف وعدۀ غذایی است. :: بازدید از این مطلب : 139 نوشته شده توسط : vavmusic
آموزشگاه موسیقی ترجیع بند مدیریت:استاد صدیف رشته ها:آواز سنتی ایرانی ، ویلن ، تار ، عود ، تمبک ، سه تار ، سنتور ، گیتار فلامنکو ، گیتار پاپ ، تار ، کمانچه ، تنبور ، دف ، فلوت بزرگ ، بلز ، نی ، پیانو مدرسان آموزشگاه موسیقی ترجیع بند:استاد صدیف رامبد ، استاد امید رامبد ، استاد سینا حسین زاده ، استاد سیاوش کفاشی ، استاد امین یساولی ، استاد شایان شفیعی ، استاد مونا دهاقیان ، استاد شکوفه محمدی ، استاد خشایار شیروانی ، استاد محمدرضا سیدی ، استاد پرنگ دیبا ، استاد میثم صالح ، استاد سید محمد ذوالنوری ، استاد سیاوش کفاشی نشانی:تهران، بزرگراه اشرفی اصفهانی، خیابان پیامبر شرقی، پلاک ۳۱، طبقه ۳، واحد ۶ مشاهده لیست آموزشگاه های موسیقی محدوده اشرفی اصفهانی – لیست آموزشگاه های موسیقی منطقه پنج نشانی اینترنتی:
تلفن:
:: بازدید از این مطلب : 143 نوشته شده توسط : vavmusic
حمید هیراد که در رورهای گذشته از سوی عده ای از اهالی ترانه و شعر با اتهام هایی رو به رو شده بود متن کامل بیانیه حمید هیراد به این شرح است :«بیانیه رسمی حمید هیراد» به نام خداوند بخشایشگر سلام می کنم به هموطنان عزیزم مایل بودم که در روزهای آغازین سال نو، به گونه ای دیگر با مشتاقان فرهنگ و هنر ایرانی مان صحبت کنم برخی از هموطنانم ، چه در کسوت کارشناس و چه در زمره ی منتقد ، چندی قبل هم در مصاحبه ی مکتوبی، بی آنکه داعیه ی کارشناسی داشته باشم ؛ البته بنده هم به عنوان عضو کوچکی از جامعه ی هنری این خاک ، ناگفته هم نماند که پرهیز از ذکر نام صریح و همگانی این عزیزان، اما عجالتا عرض میکنم که بهره گیری از تجربیات ادبی شاعران و ترانه سرایان هموطنم، – یادآوری ظرفیت های متفاوت
|
بچهها به طور طبیعی از نواختن موسیقیای که پیشاپیش بلد باشند و به خوبی بنوازند لذت میبرند.
از همین رو با آزاد کردن و اختصاصدهیِ تمام تمرکزمان به ابراز و بیان موسیقیایی احساس غوطهوری و ذوق موسیقی را میآموزیم
اما مهارتهای جدید مبحث متفاوتی هستند.
پیدا کردن و کار کردن روی بخشهای سخت و چالشبرانگیز راه و چارچوبِ پیشرفت واقعی در تکنیک است.
هرچه یک بخش بیشتر خسته و اذیتتان کند، بیشتر مرزِ مهارتها و قابلیتهایتان را میدرد
و تصویر روشن و شفافی از آنچه در نواختن نیاز به تقویت دارد ارائه میدهد.
به جز شرایطی که میتوانید به طور معمول به کنسرتها بروید، اجراهای ضبط شده از نوازندههای بزرگ مدل بینظیری از آموزش فراهم میکند.
شما با یک سیستم صوتی خوب میتوانید بارها و بارها به تفسیر و نگاه موزیسینهای برتر دنیا از موسیقیای که در حال آموختنش هستید گوش کنید،
این قابلیتی است که تا همین چند نسل قبل از شما غیر ممکن بود.
Suzuki این را با این آموزش که شاگردان همراه با آهنگ بنوازند یک قدم جلوتر هم برد.
این کار شامل جذبِ سبک، سرعت و نحوه اجرای حرفهایها توسط شاگردان،
با شباهت بسیاری به جذب و درکِ سبک و تکنیک لئوناردو داوینچی توسط شاگردان، با تقلید و تکرار شاهکارهایش است.
وقتی این کار در روندی دائمی و صحیح انجام شود، این تمرین و عادت روزانه توانایی اجرای سلیس و روان،
با اطمینان و آرامش، و بدون لکنت و سستی را در شما پرورش میدهد.
همیشه این نصیحت را میشنوم که “کیفیت تمرین از کمیت آن مهمتر است” البته که این درست است.
نیم ساعت تمرین با تمرکز خوب از یک ساعت وقتگذرانی بیفکر روی ساز بدون هدفِ واضح، با ارزشتر است.
ولی واقعیت این است که میتوانیم خودمان را با این حرفها گول بزنیم که چون داریم روی چیزهای مهم تمرین میکنیم،
پس جلسه کوتاهِ تمرینمان کافی است. خودم خیلی وقتها این کار را کردهام.
کمیت تمرین هم اهمیت دارد. اساساً یک ساعت اول برای گرم کردن و تقویت و پایداری است.
در ساعت دوم میتوانید وارد روندِ کاریتان شوید
و بعد از یکی دو ساعت به نقطهای میرسید که فکر میکنید تقریباً هرچیزی را میتوانید بنوازید.
در این نقطه سیمها دریافت حسی به نرمی ابریشم از سیمها آغاز میشود،
آرشه آزاد و روان حرکت میکند و قادر به خلق تمایزِ ظریفِ دلخواهتان در زیر و بمی صدا، اشکال، رنگها و ریتم خواهید شد.
چقدر پیشآمده روی یک بخشِ بدقلق از یک قطعه موسیقی برای درست زدنش کار کنید،
فقط برای اینکه فردا دوباره همان مشکل آزاردهنده سراغتان بیاید؟
تکرار کافی و صحیحِ زیربنای تمرینِ خوب است.
درست مثل جادوی ساعتِ سوم این به نوعی از رازهای موسیقیایی است که بایستی با تجربه شخصی کشف و درک شود.
تا وقتی هنرجویی به پیشرفت پایدار، طی تکرارِ کافیِ صحیح تمرین روی یک بخش کوچک نائل نشود،
قدرت اثرگذاری و دگرگونکنندگی این کار را درک نخواهد کرد.
Suzuki استفاده شجاعانه از تعداد زیادی تمرین را درس میداد و میگفت “این را دههزار بار تمرین کنید” که به معنی ادامه دادن تمرین تا وقتی است که بخشی از وجودتان شود.
یادی از استاد بزرگ ایرانی «غلامحسین بنان» میکنیم.
برای به یادآوردن او کافی است تا یکبار دیگر سرود «ایران» را گوش دهید.
صدایی گرم و آشنا که تقریباً ۷۰ سال پیش این سرودِ تماماً فارسی را خواند
تا خودش و آهنگش به خاطره جمعی همه ما ایرانیها تبدیل شوند.
امروز سالگرد فوت «غلامحسین بنان» است؛
کسی که در خانوادهای پر از موسیقی و صدا به دنیا آمد و پدر و مادر و خواهرانش همه دستی در موسیقی داشتند
و از همان کودکی گوشش به سازوآواز آشنا شد
و همین بهانهای شد که پای خودش هم به رادیو و آواز باز شود
و بشود خوانندهای که آرمانها و ایده آلهایش همیشه جلوتر از انتظارش از خودش بود
و برای همین بهترین و خاطرهانگیزترین آهنگها و سرودهایش را کارهای متوسط و علاقه مردم به آوازهایش عجیب میداند.
اولین باری که صدای بنان از رادیو شنیده شد،
به ۳۱هم اردیبهشتماه سال ۱۳۲۱ برمیگردد و تا قبل از آن بنان فقط در محافل خصوصی خوانده بود.
خودش درباره خواندنش در رادیو میگوید:
«من قصدم خواننده شدن نبود. روی علاقه خودم و سفارش استادانم، چون ناصر سیف گاهی میخواندم.
تا سیسالگی شروع نکردم.
وقتیکه با خانواده کلنل وزیری وصلت کردم، او مرا به موسیقی کشاند.»
قطعاً کسی که بنان را پیدا کرد و استعداد او را شناخت، استاد «روحالله خالقی» بود.
خالقی درباره اولین دیدارش با بنان میگوید که در روز اولی که او را دیده و از او خواسته تا قطعهای رابخواند،
آنقدر به وجد آمده که بیاختیار از جا بلند شده و او را در آغوش گرفته است.
بنان در طول فعالیت هنری خود، حدود ۳۵۰ قطعه را اجرا کرد و آنچه امتیاز مسلم صدای او را پدید میآورد،
زیروبمها و تحریرات صدای او است که مخصوص به خودش است.
استاد بنان نهتنها در آواز قدیمی و کلاسیک ایران استاد بود،
بلکه در نغمات جدید و مدرن ایران نیز تسلط کامل داشت و تصنیف زیبای «الهه ناز» بهترین معرف این ادعا است
استاد بنان را میتوان بهراستی بزرگترین اجراکننده آهنگهای سبک وزیری-خالقی دانست
و شاید اوج همکاری این دو را در سرود ای ایران بتوانیم مشاهده کنیم؛
اما جالب است بدانید خودش اعتقاد دارد این سرود را باید بهصورت اپرایی خواند
و صدای او بیشتر به درد آواز خواندن میخورد تا سرود؛
البته استاد درباره تصنبف «الهه ناز» هم معتقد بودند که کار متوسطی است که با اقبال مردم مواجه شده است!
در اوج معروفیت بود که اتفاقی زندگی بنان را دچار چالش کرد
و در ۲۷ دیماه ۱۳۳۶ در تصادف اتومبیل چشم خود را از دست داد.
پزشکان برای بهبود چشم دیگرش سفر به اروپا و معالجه را تجویز کردند؛
برای همین دولت و اداره کل انتشارات و رادیو و جمع دوستانش کنسرتی ترتیب دادند
و کمک مالی جمع کرده و او را راهی اروپا کردند
و به خاطر همین مشکل بینایی است که در بیشتر عکسها با آن عینک دودی بزرگ دیده میشود.
تأثیر صدای بنان در موسیقی ایرانی آنقدر است که بعضی آواز ایرانی را به قبل و بعد از بنان تقسیم کردهاند
و این به خاطر آن بود که خوانندگان پیش از او اغلب بلند خوانی میکردند
و همین باعث میشد اشعار جویدهجویده و نامفهوم به گوش برسند.
بنان با توجه به تربیت خانوادگی و تعالیم خالقی فهمیده بوده که نباید حنجره آزاری کند
و واسطه بین شاعر و شنونده باشد؛ برای همین در آوازهای او داد زدنهای بیجا را مشاهده نمیکنیم
و اشعار خوب تلفظ میشوند و به گوش مخاطب میرسند.
استاد بنان به گفته دوستانش بسیار مبادیآداب بود
و در تمام سالهای شهرت از ابتذال دور بود و به قول خودش هیچوقت هنر فروشی نمیکرد
و برای همین سالها خانهنشین شد؛ اما باز باافتخار میگفت:
«من با سختی زندگی کردهام و الان هم دارم با حقوق رادیو و تلویزیون امرارمعاش میکنم.
قسم میخورم که باوجود امکانات زیاد هرگز نخواستم هنرم را بفروشم.
بروید از قدمای خود بپرسید از کسانی که سن بیشتری دارند و با من وزندگیام آشنایی دارند.
چه کسی دیده است من حتی یکبار در کاباره اجرا کنم یا در مقابل پول کنسرت بدهم؟»
بنان تا آخر عمرش در خانهای کوچک در نیاوران روزگار گذرانید و در هشتم اسفندماه سال ۱۳۶۴ هم درگذشت.
امسال هیوندای حضور پررنگی در نمایشگاه خودروی ژنو داشته
و از جمله محصولات برجسته آن در این رویداد اجاره ماشین با راننده مهم میتوان به کانسپت Le Fil Rouge، کُنای الکتریکی و البته نسل جدید سانتافه اشاره کرد.
خوشبختانه کرهایها خبر مهم دیگری را نیز منتشر کردهاند
و آن اینکه نسخه الکتریکی شدهی جدیدی از سانتافه تولید خواهد شد.
این کمپانی در نمایشگاه ژنو برنامههای خود برای عرضه نسخههای هیبریدی و پلاگین هیبریدی از این شاسیبلند میدسایز را اعلام کرده است.
اگرچه هنوز زمان عرضه این نسخه اعلام نشده اما انتظار داریم سانتافه هیبرید و پلاگین هیبرید ۲۰۱۹ را در سال آینده ببینیم.
هیوندای قبلاً در حال عرضه نسخههای هیبریدی و پلاگین هیبریدی آیونیک بوده
اما هنوز مشخص نیست که این خودرو وجه اشتراکی با سانتافه جدید خواهد داشت یا خیر.
در همین اثنا چهارمین نسل سانتافه جشن حضور خود در سوئیس را نیز برگزار میکند.
این شاسیبلند در مقایسه با نسل قبلی دارای طراحی لوکستری است که از جدیدترین محصولات این کمپانی الهام گرفته است.
سانتافه در اروپا با سه پیشرانه بنزینی و دیزلی اصلاح شده
به منظور پاس کردن استانداردهای آلایندگی جدید این قاره عرضه خواهد شد.
پیشرانه ۲ لیتری دیزل پایه با دو خروجی ۱۵۰ و ۱۸۲ اسب بخاری ارائه شده و به یک گیربکس ۶ سرعته دستی یا ۸ سرعته اتوماتیک متصل میشود.
نسخه ۲٫۲ لیتری دیزلی نیز خروجی ۱۹۷ اسبی داشته
و بهصورت استاندارد همان گیربکس ۸ سرعته را دارد.
تکمیل کننده پیشرانهها نیز نسخه بنزینی ۲٫۴ لیتری با قدرت ۱۸۵ اسب بخار میباشد.
این خودرو در بازار داخلی اجاره ماشین بدون راننده خود دارای یک پیشرانه بنزینی و دو نسخه دیزلی با قدرتهای ۱۸۶ تا ۲۳۵ اسب بخار بوده
و البته سیستم چهار چرخ محرک نیز بهصورت سفارشی در دسترس است.
عروسی یک مراسم آیینی سنتی است که بسته به فرهنگ مردم در گوشه و کنار کشور به شیوه های مختلف اجرا می شود.
زوج جوان باید مراسم را جزء به جزء برنامه ریزی کنند و این به زمان و برنامه ریزی نیازمند است.
ترفند های برنامه ریزی عروسی به شماکمک می کند، روز برگزاری مراسم عروسی را به بهترین شکل برنامه ریزی کنید.
برنامه ریزی در همه امور زندگی لازم و ضروری است برای برگزاری یک عروسی خوب و رویایی باید کارهای روز عروسی را مشخص کرده
و جدول زمانبندی کارهای عروسی تهیه کنید.
برنامه های جشن عروسی کاملا سلیقه ای بوده و با توجه به سلیقه عروس و داماد تنظیم می شود.
برخی از مهمترین ترفند های برنامه ریزی عروسی عبارت اند از:
مهمترین اقدامی که پیش از هرکاری باید انجام دهید این است که دوست دارید چطور عروسی داشته باشید؟
برای تصمیم گیری در این خصوص با همسرخود صحبت کنید
و با مشارکت هم تصمیم بگیرید یک عروسی کوچک و دوستانه را انتخاب می کنید
یادوست دارید یک مراسم بزرگ و رسمی داشته باشید.
یکی از مهمترین ترفند های برنامه ریزی عروسی این است که با توجه به نوع عروسی که دوست دارید داشته باشید جدول زمانبندی کار های عروسی تهیه کنید.
تهیه جدول برنامه های جشن عروسی کمک می کند همه کار ها را طبق روال انجام دهید و از استرس و بی نظمی جلوگیری می کند.
یکی از مهمترین ترفند های برنامه ریزی عروسی که از خطاهای احتمالی و هدر رفتن سرمایه شما جلوگیری می کند تعیین بودجه مراسم است.
از قبل مشخص کنید برای مراسم خود چه بودجه ای در نظر گرفته اید
و تقسیم بندی بودجه را هم مشخص کنید تا دقیقا بدانید برای هر کدام از بخش های مراسم قرار است چقدر هزینه کنید.
تعیین کنید در چه فصلی دوست دارید ازدواج کنید و ماه و روز آن را هم مشخص کنید.
از آنجا که ممکن است تالارها درآن روز رزرو شده باشند از قبل چند تاریخ را مشخص کنید
تا در صورت نیاز بتوانید از تاریخ جایگزین استفاده کنید.
یکی از ترفندهای برنامه ریزی عروسی این است که شش ماه پیش از برگزای مراسم تالار پذیرایی مورد نظر خود را رزرو کنید
تا برای برگزاری مراسم هیچ مشکلی پیش نیاید.
برای انتخاب تالار پذیرایی ملاک ها مختلفی وجود دارد،
با رعایت ملاک های لازم تالار پذیرایی مورد نظر خود را انتخاب کنید و برای رزرو آن اقدام کنید.
سعی کنید از حسن برخورد کارکنان تالار، کیفیت منوی شام و فضا و تزئینات تالار اطمینان حاصل کنید.
اسامی کسانی که دوست دارید در مراسم حاضر باشند را مشخص کنید و لیستی از میهمانان خود تهیه کنید.
در این مرحله لازم است به کسانی که دوست دارید حتما در مراسم حاضر باشند
و احیانا در شهر های دیگر زندگی می کنند زمان و محل برگزاری مراسم را اطلاع دهید تا بتوانند خود را برای شرکت در مراسم آماده کنند.
محل زندگی خود را مشخص کنید و وسایل مورد نیاز زندگی خود را تهیه کنید.
چند هفته پیش از برگزاری مراسم بهتر است خانه خود را آماده کرده باشید.
شاید آماده سازی خانه از ترفند های برنامه ریزی عروسی نباشد اما یکی از مهمترین مراحل شروع زندگی مشترک است که به موازات برنامه ریزی مراسم باید به پیش ببرید.
محلی که دوست دارید برای ماه عسل به آنجا بروید را مشخص کنید، از محل کار خود مرخصی بگیرید و ترتیب محل اقامت ورزرو بلیت را بدهید.
یکی از ترفند های برنامه ریزی عروسی این است که ماه عسل یک یا دو روز بعد از برگزاری مراسم آغاز شود،
تا فرصت استراحت و جمع آوری وسایل خود را داشته باشید.
به این ترتیب می توانید از سفر استفاده بیشتری ببرید و خاطرات آن را ماندگار سازید.
معمولا والدین عروس و داماد دوست دارند آن ها در انتخاب لباس حضور داشته باشند و نظر بدهند.
بنابراین یکی از ترفند های برنامه ریزی مراسم عروسی این است که چند هفته پیش از مراسم که گرفتاری کمتری دارید برای این کار اقدام کنید.
لباس ساقدوش ها و دیگر نزدیکانتان هم مهم است
و به احتمال زیاد آن ها دوست دارند در تصمیم گیری از شما نظر خواهی کنند، بنابراین برای این کار زمانی را از قبل اختصاص دهید.
بسیار مهم است که چه کسانی کار عکاسی وفیلم برداری مراسم شما را برعهده خواهند داشت.
آرایشگاهی که عروس و داماد به آن مراجعه می کنند و کیفیت کار آن هم از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
بنابراین لازم است از قبل زمانی را برای بررسی شرکت های مختلف اختصاص دهید تا بتوانید بهترین و اقتصادی ترین گزینه را برای خود انتخاب کنید.
حال که به برخی از ترفند های برنامه ریزی عروسی اشاره کردیم،
این نکته را فراموش نکنید که تمام این تلاش ها برای برگزاری مراسم عروسی خوب و شاد برای آغاز زندگی مشترک شماست.
بنابر این در تمام مراحل کار لازم است سلیقه و علاقه همسر خود را در نظر داشته باشید
و سعی کنید از برنامه ریزی مراسم برای افزایش حس همدلی و تفاهم بین خودتان نهایت استفاده را ببرید.
جاودانههای استاد مجید وفادار با صدای مجید حسینخانی و همخوانی پوراندخت وفادار
با همراهی ارکستر «نیایش» به رهبری احمد مقدسیزاده به همت شرکت شیناتک (گروه هنری موزاوی) روی صحنه آمد.
به گزارش روابط عمومی انجمن موسیقی ایران، اعضای ارکستر «نیایش»
که متشکل از گروه زهیها شامل ویُلن، ویولا، ویُلنسل و کُنترباس و بادیها شامل فلوت و کلارینت، دو نوازندۀ هارپ که همخوان ارکستر هم بودند،
پیانو و نوازندگان سازهای ایرانی شامل تار و تمبک با تشویق حاضرین روی صحنه حاضر شدند.
سپس خوانندۀ ارکستر مجید حسینخانی، از شاگردان زندهیاد ایرج بسطامی و استاد علیاصغر شاهزیدی،
و در آخر رهبر جوانِ ارکستر، احمد مقدسیزاده روی صحنه آمدند تا اولین آهنگ زندهیاد استاد مجید وفادار را اجرا کنند.
در بخش اول، ارکستر قطعۀ «محفل هستی» با شعر معینی کرمانشاهی که پیش از این با صدای داریوش رفیعی اجرا شده بود
به زیبایی توسط مجید حسین خانی اجرا شد که با تشویق حاضرین روبهرو شد.
در قطعۀ دوم، رهبر ارکستر به پشت صحنه رفت و همخوانِ ارکستر، پوراندخت وفادار، برادرزادۀ زندهیاد مجید وفادار را روی صحنه آورد
تا قطعۀ «آشنا» با شعر بیژن ترقی اجرا شود. با حضور پوراندخت وفادار روی صحنه، حاضرین به احترام او بلند شدند و ایستاده به تشویق او پرداختند.
گفتنی است پوراندخت وفادار (بانو فیروزه) پس از شصت سال بار دیگر روی صحنه حاضر میشد
تا آثار عموی خود را با تنظیم احمد مقدسیزاده اجرا کند.
با شروع اجرای این قطعه و به گوش رسیدن صدای پوراندخت وفادار حاضرین بار دیگر او را تشویق کردند.
قطعۀ سوم «زلف پریشان» با صدای مجید حسینخانی اجرا شد
و قطعۀ بعدی «راز و نیاز» با همخوانی پوراندخت وفادار بازخوانی شد که تشویق حاضرین را دربرداشت.
در ادامه ساز و آوازی با همراهی پیانوی محمدرضا امیرقاسمی در آواز بیات اصفهان اجرا شد.
این ساز و آواز ابتدا در مایۀ درآمد اصفهان و سپس در گوشۀ بیات راجه به زیبایی خوانده شد
و برای پایانبخش قسمت اولِ کنسرت گروه قطعۀ «خنده» با کلام اسماعیل نوابصفا با همخوانی پوراندخت وفادار را اجرا کردند
و بخش اول با تشویق حاضرین به پایان رسید.
پس از یک ربع آنتراکت، دکتر علیرضا امینی روی صحنه آمد
و از استادان حاضر، مهمانان در سالن و متولیان فرهنگی که برای دیدن این اجرا آمده بودند تقدیر و تشکر کرد.
پس از سخنرانی امینی، ارکستر بار دیگر روی صحنه آمد تا قطعۀ «خاکستر من» با کلام اسماعیل نوابصفا اجرا شود.
در قطعۀ دوم، نوازندۀ پیانو، محمدرضا امیرقاسمی رو به حاضرین گفت:
«قطعۀ بعدی “عاشقم من” است که با همخوانی بانو پوراندخت وفادار اجرا خواهد شد
و من اجرای پیانوی این اثر را به همسرم تقدیم میکنم. امیدوارم مورد پسندتان واقع شود».
قطعۀ «عاشقم من» که یکی از آهنگهای محبوب موسیقی اصیل ایرانی است
در آواز بیات اصفهان ساخته شده و شعر آن از رهی معیری است.
در ادامه قطعههای «دل خون»، «رفتم از یادت» اجرا شد و نوبت به ساز و آواز در بخش دوم رسید.
مجید حسینخانی در این بخش آوازی در دستگاه شور با همراهی تار رضا موسویزاده خواند
و فضا را برای اجرای قطعۀ بعدی «خوابی بود و خیالی» که در دستگاه شور آهنگسازی شده است آماده کرد.
قطعۀ پایانی نیز یکی دیگر از محبوبترین ترانههای مجید وفادار بود
با نام «شبهای تهران» با شعری از کریم فکور که با همخوانی پوراندخت وفادار به زیبایی اجرا شد و تشویق حاضرین را دربر داشت.
با اجرای قطعۀ شبهای تهران کنسرت به پایان رسید، اما حاضرین همچنان در سالن ماندند
تا بار دیگر پوراندخت وفادار و مجید حسینخانی با همراهی پیانوی محمدرضا قاسمی قطعۀ «عاشقم من» را به عنوان قطعۀ «بیز» اجرا کنند.
پس از اتمام این قطعه پوراندخت وفادار به حاضرین گفت من پس از شصت سال روی صحنه آمدم
و در این شصت سال هرگز روی صحنه آواز نخواندهام. امیدوارم مورد پسندتان واقع شده باشد.
این کنسرت به همت شرکت شیناتک (گروه هنری موزاوی) روی صحنه آمد
و این فرصت به علاقمندان به موسیقی ایرانی داده شد
تا یک بار دیگر خاطرات شنیداری خود از آثار زندهیاد مجید وفادار را با همخوانی برادرزادۀ او پوراندخت وفادار مرور کنند.
| |
وب : | |
پیام : | |
2+2=: | |
(Refresh) |
متن دلخواه شما
|
|